Alla inlägg under juni 2010

Av Johanna - 15 juni 2010 20:30

Idag har vi minsan varit på ikea. Hittade massa fint. Melvin fick en ny matstol. så nu sitter han som en kung =)

Han var så duktig hela tiden, inge gnäll alls på hela utflykten =)

Sen när vi kom hem blev de lite mat sen åkte vi o hälsa på pappa/morfar o fika lite.

Kl blidde mkt så vi åkte hem o åt mat, Melvin kunde för första gången sitta med vid bordet o de var så trevligt så. Tyckte han oxå, fick grejsa med lite majskrokar.


Haha hittade en liten kille i fotändan av sin säng nyss.

Han ska då böka så mkt när han sover, token.  


I morron ska vi käka frulle på Johanssons med Steffie o Anton.

Efter de blir de till att spendera lite tid i parken då de ska vara fint väder i morron =)


Igår kom pappa Christian hem med lite badleksaker till Melvin. De uppskattade han verkligen. =)

 


Nej nu ska jag plocka undan dagens stök.

Go´kväll

Av Johanna - 14 juni 2010 13:30

Sol trodde jag att de skulle vara idag, Men icke sa nicke.

Vi har iaf varit ut på en liten promenad på ca 30 min. så vi har kommit ut en liten vända iaf. Syftet med promenaden var ju att min övertrötta son skulle somna. Men neeeej, gjorde verkligen allt han kunde för att hålla sig vaken. skrek, gnällde, prata, titta, busa. Ja, allt förutom att sova. När vi kommer hem testar jag med allt för att få han att somna. Men inget fungerar. Tillslut sätter jag igång dammsugaren o läggermig bredvid han i våran säng. Då somna han på två röda. Lite känpp unge man har :P

Men hur som så sover han så gott nu så. Hoppas han sover en stund nu, så jag har en utvilad gosse i eftermiddag som är på bra humör. Sååå trist när han ska vara gnällig.


Imorron ska vi till IKEA =)

Köpa lite grejer till gossen osv.


Hungrig är jag men ingen mat finns de i detta hem. Inte orkar jag gå o handla sen heller så får vänta tills karln kommer hem så får jag äta något då :P Chips duger så länge. haha.

En annan dag ska jag bli nyttig :P


Nej om man skulle ta o gör lite nytta, som att vika tvätt :P

Av Johanna - 13 juni 2010 21:16

Jäkla diskamaskin o ta tid på sig då.

Så fort den blir färdig ska jag kasta mig i säng o kika tv tills jag somnar.

Av någon anledning är jag trötter idag...


Vad ska man ta sig till i morron då tro??

Förslag tack....

Av Johanna - 13 juni 2010 20:17

Här sitter jag i min ensamhet. Karln jobbar o gossen sover.

Har precis vräkt i mig brieost o kex, choklad o en jävla massa lättdryck. Nyttiga klubben här på rektorsstigen.

Idag var sista dagen på babysim, de tackar vi för. Men på något vis så var de rätt så trevligt i bassängen idag. Fick testa flytväst, Melvin verkade gilla att flyta omkring i den. hehe. Så otroligt söta dom var när dom flöt runt där i flytvästarna :P

Skulle man ha kort på ju =)

Sen bar de iväg hem, gossen sov lite o jag solade så länge solen var framme.

På eftermiddagen var jag o Melvin hem till mamma o hälsa på. Så trevligt så =)


Nu ska jag försöka ta mig igenom alla bilder på gossen o välja ut några att framkalla. Vartför ska man ta en miljon bilder på en o samma sak för egentligen?

Onödigt värre!


Nackspärr i handleden har jag oxå. Ont värre!!

Av Johanna - 12 juni 2010 21:27

Tråkiga dagar de varit.


Nu har jag iaf fått en ny kamera. Fungerar toppen! super duper nöjd.


Har inget att säga...


Måste framkalla lite bilder. Gäller bara att orka ta sig för att kolla igenom alla miljontals bilder oxå... får bli en annan dag.

Av Johanna - 9 juni 2010 12:30

Vad ska man säga?

Dagarna ser ju iprincip likadana ut nu för tiden.

Men men.

Imorse gick vi upp strax innan 8. dock vaknade gossen kl 7. Han är väl för söt, han ligger o gnäller o hojtar som en tok o när man sen kommer in o tittar ner i sängen så får man världens leende. Hjärtat smälter.

Han chockade mig lite smått i natt, vaknade 2 ggr!!! har nog inte hänt sen han var nykläckt. om man inte räknar med när han var sjuk nu senast då.

Men de var bara att pallra sig upp. trodde han bara hade svårt att somna om men nej han verkade vara vrålhungrig, åt som om han aldrig fått mat stackarn. båda gångerna, ändå åt han som en häst innan han somna. Tokungen. Ännu en tillväxtperiod måntro? :P


Vi tog oss iaf en morgon promenad till affärn o handla lite, glömde dock de viktigaste så får pallra oss dit i eftermiddag oxå tyvär.


Skattepengarna kom igår, väldigt välkommet vill jag lova.


Nej nu har jag en vaken gosse att underhålla minsan..

Av Johanna - 6 juni 2010 21:14

Sovmorgon idag, ända till 9. Gossen kan ju bara han vill :P

Vi åkte en vända till Gåvan på förmiddagen. Fick lite fika o så. Svärisarna har varit i Egypten. Inte alls avis. Nej nej.

Sen åkte vi hem o jag o Melvin gick ut o träffa steffie o anton.

Vi gick en vända till parken, men de blev molnigt rätt snabbt så då gick vi skillda vägar.

När vi kom hem så grilla vi.

Sen kom mamma/mormor på besök.

Karln åkte o fiska.

Melvin krångla vid nattningen så han fick ligga i sin säng o böka bäst han ville.

Han låg o prata lite med sina gosedjur o brottades lite med kudden, sen somnade han. Jag blir så stolt varje gång han lyckas somna på egen hand =)

Ska nog testa de lite oftare... =)


Av Johanna - 3 juni 2010 19:51

Nacken är bättre idag, i morse var den inte rolig men blivit bättre under dagen.

Vi har idag varit hem till pappa o anne o fikat o sällskapat. Färgade även håret på alex inför hans student i morron =)

sen begav jag o Melvin oss ut med Steffie o Anton.

Vi picknickade i parken. Jätte mysigt var de, gossarna njöt väl kanske inte fullt utav de hela men de ska dom vänja sig vid för de är så dagarna kommer se ut nu i sommar =)

 

Melvin var lite modig och vågade känna på anton idag, ytterst lite. men han var minsan fram med handen :P

Sen tog vi oss en promenad så gossarna fick somna.

 

Anton var så trött så han somnade sittandes. Sötisen =)


Sen gick vi hem var o en till sitt.

När jag o gossen kom hem var farbror alexander här.

Melvin o han busa lite o så grillade vi =)

Sen blev de läggdax o nu sover kisen.



   

Denna lilla gossen hittade jag här om dagen :P

Kan ju undra hur han hamnade där i :P

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15
16
17
18 19 20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards