Alla inlägg under maj 2010

Av Johanna - 12 maj 2010 20:19

Trodde fan de skulle vara strålande väder idag, men var de de? NEJ!

Disigt som fan, gjorde visserligen inget nu eftersom jag hade en gosse som inte ville sova som han brukar. Så vi busade inne ist.

Han fick testa sin tripp trapp stol idag för första gången.

Och jag trodde då inte att man kunde tycka att en stol var så rolig men han, hör o häpna, skratta som bara den. Jag som försökt få han att skratta hur långe som hellst nu. O så skrattar han åt att sitta i sin stol. Han är då min lilla tok-frans han.


Han var även väldigt duktig inatt då han somna helt själv. Blev riktigt överraskad må jag säga. Ska nog testa detta varje gång o se hur de går.


Wohooo ser nu att sex and the city 2 har bio premiär 27 maj. Lär ju gå på den innan sommaren är slut iaf =)


Neeej nu tänker jag inte dela med mig mer...

Adjöken

Av Johanna - 11 maj 2010 20:57

IDag har jag o Melvin varit ut på staden med Steffie o Anton.

Vi tog oss en fika på Schelins, eller hur de stavas. Gick ju hur bra som hellst de =)

Melvin sov dock hela tiden. Men ändå =)

MEn sen vakna han o tyckte INTE de var kul att ligga nere i vagnen. Men när vi kom hem så bytte vi ut liggdelen till sittdelen, och nu har jag en super nöjd kille i vagnen igen.

Ville nästan inte byta för då betyder ju de att han börjar bli stor. Min lilla pluttis.


Nåväl, nu är de desperat....


So long...

Av Johanna - 10 maj 2010 20:37

Har haft en liten bångstyrig gosse här hemma i 2 dagar nu som inte alls velat sova om kvällarna.

Men ikväll är allting som vanligt igen, än så länge. Peppar peppar.


Så nu har jag hunnit röjja undan efter dagens skojsigheter, var leksaker tametusan överallt. Jag skyller på gossen :P


Har inte så mkt att berätta förutom att vi missa babysim igår för gossen inte ville sova på natten så vi var väldigt trötta hela familjen. Lite trist men de är som de är.

sådant som händer med småttingar =)


Nej nu ska jag ta kväller och invänta min kära karl. <3

Av Johanna - 8 maj 2010 17:32

De var ett trevligt besök hos Steffie o Anton idag =)

Vi fikade goda kladdkakemuffins. Borde ha tagit en till :P

Sen busade gossarna lite i Anton´s gym. Melvin försökte roffa åt sig alla leksaker o Anton smaska på Melvins arm =) Dom är väl bara för härliga våra små grabbar <3

   

Melvin roffar leksaker                       Anton mumsar på Melvins arm



Nu ligger mitt lilla hjärta nakenfis på golvet o busar. Han jobbar så han jobbar så han kommer nog vara riktigt trött när de är läggdax =)


Sammanfattat så har denna dagen varit väldigt trevlig =)


Ikväll blir de pizza o mys =)

Av Johanna - 8 maj 2010 08:47

Oj oj oj, vilken dröm natt jag haft =)

Gossen vaknade 3.20 3.40 låg han i sov i sin säng igen ända till 7.15 då han vakna o små prata så snällt till 7.30 Då gick vi upp =)

Så snäll lär han väl inte vara på länge igen :P


Idag ska vi hem till Steffie o Anton o leka lite =)


Senare på em o de inte regnar blir de promenad med Emelie o miguel =)


Nu ska jag göra något annat.... vet dock ej vad :P

Av Johanna - 7 maj 2010 12:24

Gossen sover i vagnen, äntligen. Att han ska ha så svårt för att somna utan att amma. Pluttis. Men de växer väl bort så småning om =)

Jag passa på att äta lite och slappar nu framför TV. Hoppas gossen sover iaf 1½ timme. Han blir ju så kinkig på eftermiddagen när han inte sovit ordentligt. O vi som ska bort, så de är inte roligt då.


De blev inge besök till Steffie o Anton idag =( Blåser ju storm a´la orkan ute!

Men vi ska dit i morron ist för då har vi bil så kan ta oss dit oavsett väder=)


nehe nu valna gossen. så blev de med den sömnen :P

Av Johanna - 7 maj 2010 09:15

God morgon!

Melvin tyckte de var dax att gå upp halv 5 i morse. De tyckte INTE jag.

Efter lite bus o mat så somna han äntligen om till kvart i 8 =)

Jäkla fint väder idag, o en annan vakna med sprängade huvudvärk o världens halsont =( Vi som skulle till steffie o anton idag! Kanske blir bättre när jag fått vara vaken en vända.

Annars får vi besöka dom i morron om de är bättre =)

Ska dock på 50-års fest i gåvan ikväll igen. Så jag får väl proppa i mig alvedon.

Blir inte allt för sent för gossen måste hem o sova.


Jag hade satt på Melvin finkläder, självklart så skulle han pinka ner sig totalt. hur han nu lyckades med de för blöjan var nästan torr. Han fick väl en riktig skruv på strålen :P


Nåväl, nu ska jag mysa med min ögonsten! O Hoppas jag blir bättre innom en snar framtid. (1-2 timmar)

Av Johanna - 6 maj 2010 15:04

Idag har jag och bubblan varit på stan med Jenny =)

Han vägrade så klart att somna som vanligt så vi gick runt en vända tills han somna. Sen gick vi in på hm, expert o lindex. Shoppade en liten outfit till gossen min. Super fint =)

Sen fick han sig en sverige hatt oxå. Passar fint de tycker jag =)

Nu är vi hemma o han sover fortfarande. Jag är hungrig men börjar jag med någon mat så vaknar väl han o så blir de han som ska ha mat ist :P

Så väntar tills han vaknat o ätit ist =)


Lassange blidde de igår, även idag för mig. Mummsigt värre de =)


Hittade en super duper bra kamera jag vill köpa. Jenny har en sådan o de är kanon bra. Till skillnad från mina skit kameror. Dax för en ordentlig.


HUUUUNGRIG!!!

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards