Alla inlägg under januari 2010

Av Johanna - 4 januari 2010 09:56

Ja nu har jag ÄNTLIGEN pengarna på kontot från försäkringskassan!

De tog bara två månader, mest pga krångel från annat håll. MEN nu har jag pengarna så idag ska de handlas!

Mat alltså. Sitter och skriver in lista på allt som ska handlas. Mycket som ska in i frysen, kan vara skönt att slippa åka och handla de första man gör när lillprinsen kommit till världen. Han kan ju lika gärna komma idag som om 5 veckor så de är bäst att vara förberedd.

För i morse hade jag minsan en ordentlig förvärk. Visserligen betyder inte de ett skit om att de är på gång. Men kändes ändå bra att ha en. Haha. De var ingen skön smärta, men jag tyckte ändå om den på något vis. Man är ju inte frisk i skallen. Haha.


Nu sitter jag här i köket och kollar på våran "nya" TV =)

Den nya vi köpte hamna i vardagsrummet och den gamla hamna här i köket. Måste säga att de är väldans bekvämt eftersom både jag och lovely är beroende av att kolla TV när vi äter. Haha. Så nu kan vi sitta i köket och äta och slippa få massa smulor i soffan.


Igår var vi till västerås en sväng och gjorde av med lite pengar. De blev en ny kaffebryggare och ett våffeljärn. Sen käkade vi på MAX. Jag vet att de är väl troligtvis all sådan jäkla mat jag äter jämt och ständigt som gjort att man fläskat på sig lite. Men man får de när man är gravid. Säger vi. Haha.

Sen skulle jag inviga de nya våffeljärnet, så jag satte igång att göra smeten och upptäckte att mjölet inte räckte. Helvete tänkte jag och var nära att hälla ut smeten när jag kom på att Rickard och Annalena (Jennys föräldrar) bor några meter längst gatan. Tur man känner någon granne =)


Nej nu ska jag äta frukost och göra mig redo för storhandling!

Av Johanna - 2 januari 2010 13:28

De är tusan vad de snöar ute. Tycker att de borde ge med sig någon gång, men tydligen inte.

Nu har alla tomtar åkt ner i kartongen, de enda som är kvar är ljusstakarna och granen och gardinerna då. Men dom får fan sitta tills jag hittar dom perfekta gardiner jag vill ha. Vilket verkar vara jäkligt svårt, har letat som en tok men hittar inga jag riktigt fastnat för. Så om någon har förslag på var man kan köpa billiga fina gardiner förutom jotex, ellos, haléns, cellbes så säg gärna till VAR!


Fy vilken riktigt tjockis man har gått och blivit.

   

Som sagt, max 5 veckor kvar nu!

Men om jag är så här stor nu, hur stor ska jag då inte vara om 5 veckor?

Haha, de törs jag inte tänka på.


Nej nu ska jag ta tag i att städa.

Planen är att röra på mig så mycket som möjligt i hopp om att Melvin vill komma ut tidigare.

Försöka skadar ju inte.

Av Johanna - 2 januari 2010 08:38

Ja, vad ska man säga.

Nu är de ÄNTLIGEN januari 2010. Som jag längtat efter denna månad. Nu är de bara att längta halvt ihjäl sig tills den mest underbara i världen tittar ut!

Men han kommer ju komma ut, förr eller senare. De är i alla fall MAX 5 veckor kvar. Men skillnaden mellan vilken sekund som hellst och 5 veckor är rätt så jäkla stor.

Fast för tillfället går jag och väntar på att Steffie ska höra av sig och säga att de är på gång. Nu börjar JAG bli otålig, vad tusan ska då inte hon vara? Haha. Längtar super mycket tills hennes lilla bestämmer sig för att titta ut. Ska bli så spännande!

Tycker hon har väntat klart nu.


Nåja, nyårsafton var helt okej. Nyktert för tredje året i rad. Men vi hade de jätte trevligt. Åt god mat och umgicks. Aldeles lagom för en tjockis i mitt tillstånd. Haha.

Nästa gång jag träffar farmor och farfar har jag nog en liten Melvin med mig. Farmor har champange sparad för just de tillfället då jag ringer och säger att lille Melvin har kommit som hon och farfar ska skåla i. Dom är väl för söta dom två.


Sover dåligt är nog bara förnamnet på vad jag gör just nu. De gör ont både här och där, jag är snorig och har absolut ingen som hellst ro i kroppen till att sova även fast jag är fruktansvärt trött. Längre än till 8 verkar vara omöjligt att sova nu om dagarna. Så jag får väl ta mig lite frukost och sen so om jag känner för att sova igen.

Ögoninflammation tror jag att jag åkt på också. De gillar jag INTE. Hatar verkligen att ha glasögon på mig då jag absolut inte är van vid dom och tycker att dom mest bara är ivägen hela tiden. Men vad gör man.


Nej, frukost står överts på listan nu innan jag spyr av hunger.

Melvin verkar vilja ha lite han med. Kan vi ju låtsas. Haha.

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards