Alla inlägg den 14 december 2009

Av Johanna - 14 december 2009 14:51

Ja vad ska man säga om helgen som gått?

Fredagen tillbringade jag hemma hos mamma med att kolla på idol-finalen.

Lika trevligt som vanligt.

Lördagen gick till som så att kl 11 åkte jag, pappa och Plåten och handelade mat och tillbehöver till kvällen. Sen var de bara för mig att börja med att göra tårta för 30 personer, förstår faktiskt inte varför jag tog på mig de. Men de tog 3 timmar ungefär, sen var de bara att kasta sig på duschen och göra sig klar för att bege sig till Kungsgården där festen skulle hållas till. Stressigt som fan var de och jag hade inte suttit ner en enda gång på 6 timmat, trodde att jag skulle avlida av smärta. Sen fick jag agera taxi ett antal gånger innan alla anlänt till festen, som för övrigt var för Anne som fyllde 50 år.

Kvällen gick och de var riktigt trevligt, även fast jag i princip höll på att gå sönder i höfter och rygg och lite andra ställen.

Men höjdpunkten på hela kvällen var fan då mig när Rickard skulle leka "popsnöre" och rullade runt på golvet som en tok, och så kommer pappa gåendes och ser inte att Rickard ligger där på golvet och snubblar på han och tar några bamsekliv rätt in i väggen och faller till golvet. Pappa var förvånad över att de låg en Rickard rullandes på golvet och Rickard var förvånad över att en bamsebjörn klev han på vaden. De var en riktig syn för gudarna de, tyvär han jag bara med att ta ett kort när dom var på väg upp från golvet.

  

Varje gång jag tänker tillbaka på de så dör jag nästan av skratt.

De är en syn som alla borde fått sett tycker jag.


Söndagen bestod av att ligga i sängen till halv 12 ca. Kom ju inte upp tidigare och kunde inte sova på natten för jag hade så djävulskt ont. Tjatar mycket om att jag har ont märker jag, men de gör faktiskt fruktansvärt jävla inihelvetes ont.

Sen så var jag tvungen att vara chafför åt sopor och dyligt då dom andra städade ur lokalen. När vi äntligen var färdiga med allt de så åkte jag och älskling hem och tog oss ett välförtjänt varmt bubbelbad. De var riktigt underbart de.

Sen blev de pizza och film på kvällen, skulle nästan kunnat tro att jag också var bakis för de kändes nästan så. Helt mörbulltad i kroppen och torr som fnuske i truten. Riktiga bakis tecken de.



Vi fick våran första vattenräkning idag, hallelulja säger jag bara. Hade gått och trott att den skulle vara på flera tusen, men icke sa nicke. Vi är tydligen väldgt sparsamma med vatten i detta hushåll. Och då har vi ändå inte snålat med något, utan levt som vi gjort i lägenheter osv. Så nu vet vi att de inte var så fasligt dyrt med vatten. Nu går jag bara och väntar ¨på el och värme räkningarna. Spännande att se vad dom ligger på. Värme kan inte vara så fasligt mycket för de är tame tusan svinkallt i större delar av detta hus då kalrn tydligen är riktigt varmblodig. En annan går och fryser fötterna av sig.


Försäkringskassan ringde jag till idag.....igen. Arb.intyget hade inte kommit in med jag skickade de i torsdags så de är väl inte så konstigt. Måtte detta nu gå fort. Känns som att dom börjar arbeta emot mig nu igen, inte roligt. Så lär ringa i morron igen och höra så allt står rätt till. Aldrig får man en lugn stund ifrån dom där rackarna.


Nej nu ska jag ta och försöka ge mig på att tillverka lite Jansson. Ska bli spännande att se resultatet sen.

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards