Alla inlägg den 22 december 2009

Av Johanna - 22 december 2009 18:33

Ja städat är vad jag precis gjort. Eller städat och städat, jag har plockat undan, i och ur diskmaskinen, torkat av alla jävla kladdiga ytor, sorterat alla räkningar. De är väl ungefär de jag orkar med innan jag faller ihop. Skulle vilja dammsuga och torka golven också men de får Christian göra i morron. För de klarar jag helt enkelt inte av.

Ne nu ska jag göra mig ett ryck och gå upp med allt skit som inte hör hemma här nere och kanske snygga till lite om jag orkar...


Spänner så fruktansvärt i magen. Ont!

Av Johanna - 22 december 2009 08:35

Idag gick jag faktiskt upp i skaplig tid, strax efter 8. Egentligen har jag ingen anledning till att gå upp tidigt för de är väl nu man ska ta tillvara på sovmornar och grejer? Men jag tycker de är så mysigt när de är mörkt på morgonen.


Igår var jag väldigt ambitiös faktiskt.

Vi var och handla all julmat.

Jag bakade mandelmusslor och knäck.

Älskling gjorde julskinkan från grunden. Han kan han. Och god blev den.

Steffie var här en sväng mot kvällningen. Trevligt med lite sällskap av den damen.

Hon har inte alls lång tid kvar nu, 3 dagar för att vara mer exakt.

Drömde i natt att hon hade fött. Men jag hoppas verkligen hon går över iaf en vecka så hon också får i januari. Kan ju faktiskt vara kul om våra små knottar är av samma årgång.


Idag ska jag försöka ge mig på att städa lite. Jag vet att jag egentligen inte borde, men Christian jobbar varje dag fram till jul nu och tycker synd om han om han både ska behöva jobba och städa. Så jag ska göra mitt bästa, men dammsuga får han allt göra för de är totalt omöjligt för mig att orka hela huset.

Sen ska jag och Steffie ner på stan en sväng och köpa julklappar till våra karlar. Vi har ju nämligen nästan glömt bort dom. Haha.


Lön idag, eller lön och lön. Lite pengar, för den lilla summan jag fick kan jag inte kalla lön. Haha. Men de räcker till räkningarna i alla fall. Sen får Christian försörja mig tills försäkringskassan sticker åt mig lite kosin. OM dom ens gör de, inte att ge sig fan på att man blir godkänd.


Nej nu ska jag sätta fart med min lilla dag.

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards