Alla inlägg den 16 december 2009

Av Johanna - 16 december 2009 09:54

Herre min gud vad de snöa igår, trodde aldrig de skulle ta slut. Men nu är de snö ute så de räcker för hela vintern. Hoppas bara de får ligga kvar nu, men tydligen ska de bli djävulskt kallt till helgen. De gillar jag verkligen INTE då jag blivit för tjock för att stänga min jacka. Skedde verkligen över en natt också. Så i krissituationer får jag knycka en jacka av Christian som jag kanske lyckas stänga.

Var till barnmorskan igår, allting var så bra så. Förutom en sak, enligt mig själv. Jag är uppe och virrar på den övre kurvan igen. Snacka om tvärvändning, förra gången för tre veckor sen var jag nere på medel och så nu denna gången rätt upp på de övre. Så lilla Melvin är nog inte så liten, han väger säkert 5 kg när han kommer ut eller något. Nej huga, hemska tanke!

För inte tusan kan de spela någon roll vad JAG äter? Han tar väl bara just den näring han behöver, inte tar han väl av allt onyttigt jag äter?? De hoppas jag då verkligen inte för då jäklar kommer de nog ut en 10kg klump om en månad.

För kommer han som beräknat så är de bara 4 veckor kvar nu. Tänk, om 4 veckor kan vi ha en liten till plutt här hemma. Hela livet kommer ju förändras totalt, gud så underbart.

Ska till västerås i mellandagarna och hämta hem vagnen och köpa de allra sista grejerna på mellandagsrean. Man kan nog fynda lite då hoppas jag.


Undra om jag ska äta frukost eller om jag ska vänta ett tag? Jag vet faktiskt inte om jag är så speciellt hungrig. De är så svårt att känna om man ä hungrig eller inte då man ständigt går runt och är överfull i magen av bebis.

Men lite kanske man kan trycka i sig i alla fall.


Vägde mig förresten hos mamma i måndags, har "bara" gått upp ett kg på dom senaste 2-3 veckorna. Så de känns skönt, men jag kommer ju garanterat att gå upp några kg till, de räknar jag kallt med. Men rätt skönt att de stannat upp en liten stund i alla fall.


De är en jävla tur att jag är lite smått misstänksam av mig och är lite lätt girig ibland, för jag fick veta igår att hade jag litat på en viss sak så hade jag blivit snuvad på 30.000kr

Så en jävla tur var de att jag lyssnade på min magkänsla om att de var total galet.


Nu, frukost!!

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards