Alla inlägg under december 2009

Av Johanna - 10 december 2009 18:50

Äntligen är alla julklappar inhandlade. Så skönt att ha de avklarat, slippa tänka på de.

Tror nog att dom flesta blir nöjda, dom har fan då mig inget val. Haha.

Vi var även och fixade med faderskapsintyget idag också, skönt att ha de avklarat innan melvin dimper ner.

Så de enda som fortfarande är lite oklart är sjukpenning och föräldrapenning. Men om allt går som de ska så borde de inte bli nå problem med de mer. Men de är inte att ge sig fan på.

Hur som hellst så är arbetsgivarintyget inskickat idag så de lär väl hända något nästa vecka tycker jag. Annars får jag vara på dom och tjata, tjata, tjata.

Hoppas för allt i världen jag får en skaplig föräldrapenning.


Ajuste, två år med älsklingen idag. Två fjuttiga år, känns som om vi alltid varit tillsammans men icke.

Hänt mycket på dom två åren vill jag lova, men de största är nog att vi ska ha barn. Och att vi, tokiga som vi är, köpt hus också.

Låter lite tidigt med sådant efter bara två år, men de känns inte tidigt, känns helt totalt underbart rätt!

En förlovning har vi ju hunnit med också så klart, de får vi verkligen inte glömma.


Så grattis till oss!! =)

Av Johanna - 9 december 2009 15:29

Oj oj oj, nu har jag städat och pysslat så svetten lackar och ryggen värker och ljumskarna gått halvt av. Men ack så fint de blivit och finare ska de bli då jag så väl planerat att hjärtat ska få dammsuga. För sådant får inte jag ägna mig åt enligt doktorn. Melvin har varit med o hjälpt till han fast tvärt om. Han har hållit låda i magen så jag inte kunnat röra mig som jag ville. Motarbeta mig lite skulle man kunna säga.


Jaha, 30 min kvar tills föräldragruppen börjar. Jag vill inte. Nödvändigt ont.


Alla mina jävla julblommor har tackat för sig nu. Jag blir så less, undra om jag ska köpa mig en omgång till eller om jag köper andra blommor som jag vet klarar sig. Fast de är ju inte så juligt i och för sig. Men va fan, har man svarta fingrar så finns de inte så mycket att göra åt saken.


Av Johanna - 9 december 2009 12:16

Jaha, då var de onsdagr igen då, vilket betyder föräldragrupp. Som jag inte var så överdrivet förtjust i sist vi var där. Men de kanske är roligare denna gången. Men en sak är då säker och de är att jag absolut INTE kommer sitta där och öva andning. Eller i alla fall inte sitta där och flåsa som en jävla idiot inför alla. Kalla mig fjantig men jag är inte riktigt bekväm med sådana aktiviteter med folk jag absolut inte känner.

Hellst skulle jag slippa gå dit, men eftersom Christian vill gå på den där pappagruppen så lär man ju ställa upp.

Tror jag blivit folkskygg sen jag blev sjukskriven. Gillar inte alls att vistas bland massa okänt folk. usch de får mig att må dåligt.


Igår kom äntligen gardinerna som jag beställde för över en månad sen, nu ser de lite mer hemtrevligt ut i vardagsrummet, är väl kanske inte riktigt julgardiner men dom får duga detta året. Man kan inte skaffa sig allt på en gång, så rik är jag faktiskt inte.


Och äntligen har mitt arbetsgivarintyg kommit så nu ska bara de skickas in till FK så är allt med sjukskrivningen klar, förhoppningsvis. Nu är de bara föräldrapenningsansökan kvar och den ligger hos lönekontoret och enligt FK måste dom ha den senast den 15 och jag tror faktiskt inte att jag hinner få tillbaka den i tid så den hinner komma in till dom i tid. Så jag får väl ringa ännu en gång och höra om de går att skjuta upp de några dagar eller om dom kan räkna på de arbetsgivarintyget jag skickar in för sjukpenningen. Borde ju gå, de är ju samma sak egentligen bara de att de är olika avdelningar.


Nej om jag skulle ta och duscha så jag kan börja städa någon gång. Ser väl inte allt för trevligt ut här just nu.


Måtte de kännas bättre på föräldragruppen idag nu då!!!

Av Johanna - 8 december 2009 10:32

Gud som jag har sovit i natt. Först tog de en halv evighet innan jag somnade, när jag väl somnat så vaknade jag flera gånger av att jag behövde gå på toa. Melvin var inte snäll mot mig i natt vill jag lova. Sen vaknade jag vid halv 6 tiden och trodde att Christian hade försovit sig, men icke. Sen sov jag tydligen som en stock för jag vaknade inte när hans klocka ringde eller när han gick. De brukar jag ALLTID göra.

Sen drömde jag den sjukaste drömmen hittills under min graviditet.

Att Melvin på något konstigt vis kunde röra sig helt fritt i hela min kropp, så han var uppe och kittlade mig på halsen och for runt som ett yrväder. Tillslut kunde han även ta sig ut ur kroppen på något konstigt vis, så han kom ut och busade med mig och Christian. Man skulle kunna tro att de var en trevlig dröm men de var de faktiskt inte för känslan i kroppen var jätte obehaglig och han var ingen bebis när han var utanför kroppen och han såg jätte läskig ut.

Tror jag drömde att han for runt så väldigt för att han faktiskt gjorde de i verkligheten också. För när jag vaknade av drömmen så höll han låda så hela magen for fram och tillbaka.

De är så svårt att beskriva en dröm som är så bisarr. Men de var helt klart den sjukaste drömmen hittills, de är en sak som är säker.


Nu ska jag kika lite på "våra bästa år" sen ska jag följa med bull och storhandla.

Kan bli spännande och se vad man får veta =)

Av Johanna - 7 december 2009 14:17

Nu har våran barnvagn kommit! Men den får bo kvar på Barnens hus tills efter jul, dumt att ta hem den nu när man inte har någon som hellst användning för den och garantin står och tickar.

Men som jag längtar tills vi får ta hem den!!


Nu ska jag göra mig redo och ta en promenad till Jenny, är väl framme i morgon med min fart. Haha. Men måste röra på mig, blir så fruktansvärt stel av att knappt röra mig. Kommer väl ha en smärta utan dess lika ikväll sen men då får de fan vara så!

Av Johanna - 7 december 2009 12:05

Då var de måndag igen då.

Ny vecka, nya tag. Gick upp halv 8 i morse, super bra att man är uppe i tid tänkte jag. Men dum som jag är så går jag och lägger mig igen vid 9 för att bara vila. När vaknar jag då? Jo, halv 12. Nu får de vara slut med dom dumheterna, måste verkligen vända tillbaka dygnet. Men de är så svårt att sova på kvällarna när lillgrisen är vaken och bökar runt.


Igår skulle vi vara pyssliga och göra papperkakshus. de blev visserligen ett pepparkakshus, men ingen av oss är väl vidare konstnärlig om man ska uttrycka sig milt. Christian satte ihop huset, vilket syns. Haha. Och jag fick den stora äran att dekorera, vilket syns ännu bättre. Till min stora fasa upptäckte jag att vi inte har någon sil till florsockret, så de blev ett hus utan snö på taket för tillfället. Ska ta och fixa de idag.

Men så här ser de ut för tillfället. (mysfaktorn ingår tydligen inte när man tar kort)

    

Måste faktiskt tillägga att de ser mycket bättre ut i verkligheten än på kort. Jag blir så besviken när kameran ska ta bort de mysiga ljuset med blixten. Och tar man utan blixt så blir de bara kattskit av allting.


Nu ska jag gå och kolla om jag fått någon rolig post, men de har jag väl så klart inte. Bara reklam, reklam, reklam.

Av Johanna - 6 december 2009 15:40

Riktig sovmorgon i morse, sov ända till kl 11. Vaknade dock några gånger under natten men de hör inte hit.


Trevlig kväll igår, först mat och robinson hemma hos mamma, sen när jag kom hem så kom Jenny,Jonas och Rickard över ett tag. Grabbarna blev lite fulla och jag och Jenny satt här och var gravida. Haha.

Men de var trevligt med lite sällskap när karln inte var hemma.


Nu har jag ÄNTLIGEN fått lite klarhet i allting med den där förbannade försökringskassan. De har bara tagit en månad mer än vad de skulle pga vissa omständigheter, men nu börjar de komma till sin rätt. Ska posta alla papper idag så skulle jag troligtvis hinna få pengar innan jul. Så nu är de bara hålla tummarna. Men de är en enorm lättnad att de fixat till sig nu.

Sen är de ju den där jävla föräldrapenningen också men de får jag börja tänka på om några dagar, orkar inte med de just nu.


I dag var jag riktigt snäll, kokade tomtegröt till frukost åt min käraste.

Vet inte vad som föll i mig men så snäll kan jag vara ibland och han blev glad.


Om en stund ska jag ge mig på att göra pepparkakshus. Måtte de bli bra så jag slipper skämmas över min konstnärliga sida.

Får ta lite kort och lägga upp sen, om de blir bra vill säga. De är inte att ge sig fan på.

Av Johanna - 5 december 2009 16:25

Försökte ge mig på att fota lite olika delar av huset idag, kan ju meddela att de spelar ingen roll att jag har en ny kamera de ser ut som kattskit allting ändå. Förstår inte varför de alltid blir så fult på kort när de inte alls ser ut så i verkligheten?

Ljuset blir helt fel och är inte till någon fördel alls.


Men öppna spisen fick jag att fastna på bild ia alla fall.  

Funderar på om man ska hänga nå julstrumpor där eller om de blir för mycket.

Får testa mig fram, men julstrumpa ska jag ha och jag förväntar mig att de ligger något i den på julaftons morgon även om jag så ska lägga i något själv. Haha.


Sen fick lilla nallen vara med på en bild också, hittade en sådan fin skylt på Linneskåpet i veckan.  


Jag måste nog lära mig fota. Någon som känner sig manad att lära mig?

Får helt enkelt ta med mig kameran var jag än ska och fota, fota, fota.

Då kanske jag lär mig olika vinklar och skit.



Ikväll blir de thaimat hemma hos mamma. Mums!

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards